Globális illumináció DirectX 12 segítségével

Konzulens:
Dr. Szécsi László
Tárgy:
Önálló laboratórium 1 - Vizuális informatika főspecializáció, MSc Info.
Önálló laboratórium 2 - Vizuális informatika főspecializáció, MSc Info.
Hallgatói létszám:
1
Folytatás:
Szakdolgozat / Diplomaterv
PhD
Leírás:
A feladat egy (kvázi) valós idejű globális illuminációs leképző megvalósítása virtuális pont szerű fényforrások segítségével. A eljárás egy előfeldolgozó lépésben leköveti a fényutakat a forrásoktól és az eltalált felületeknél új egyszerű pont fényeket hoz létre. A jelenet megvilágítását ezáltal sok könnyedén kezelhető fényforrásban tárolja, a költséges globális illuminációs problémát direkt illuminációra redukálva. Az ilyen módon kapott leképző természetesen elfogult (biased), ám a világítás geometriai komponensének megfelelő határolásával közelebb lehet kerülni az eredeti képminőséghez. A VPL technológia önmagában nem elégséges megfelelő sebesség elérése komplexebb jelenetek esetén, ezért a generált fényforrásokat valamilyen gyorsító struktúrába kell rendezni. Ezen az elgondoláson alapul a Lightcuts, ami a sok kis fényforrást klaszterekbe csoportosítja és ebből épít struktúrát. A program CPU oldali része C++11, a GPU oldali pedig HLSL nyelven készül, a használt grafikus platform a Direct3D 12.