Egyszerű (MMO)RPG szerver fejlesztése Deep Learning alapú mesterséges intelligencia algoritmusok számára

Konzulens:
Szemenyei Márton
Tárgy:
Önálló laboratórium - Szoftverfejlesztés és rendszertervezés specializáció, BSc Info.
Önálló laboratórium - Irányítórendszerek ágazat, BSc Vill.
Önálló laboratórium 1 - Irányítórendszerek főspecializáció, MSc Vill.
Önálló laboratórium 2 - Irányítórendszerek főspecializáció, MSc Vill.
Önálló laboratórium 1 - Vizuális informatika főspecializáció, MSc Info.
Önálló laboratórium 2 - Vizuális informatika főspecializáció, MSc Info.
Önálló laboratórium 1 - Intelligens beágyazott mecha. rendsz. szakir., MSc Mecha.
Hallgatói létszám:
1
Folytatás:
Szakdolgozat / Diplomaterv
TDK dolgozat
Leírás:
A mesterséges intelligencia a számítástudomány egyik legrohamosabban fejlődő területe, melynek egyre jelentősebb szerepe van mind a robotikában, mind az autonóm járművek terén. Az MI módszerei közül külön kiemelkedik a mély tanulás, vagyis a deep learning területe, amely az ipar és a tudomány számos területét forradalmasította az utóbbi években (pl. gépi látás, gépi fordítás, beszédfelismerés). 

Ezen sikerek fényében a deep learning algoritmusok következő logikus mérföldköve az autonóm döntéshozás, feladatmegoldás és egyéb komplex viselkedések megvalósítása lenne. A valóságban cselekedni képes algoritmusokat azonban biztonsági okokból célszerű szimulált környezetekben fejleszteni és tesztelni. Mivel a számítógépes játékok képesek egy virtuális környezet szimulációjára, valamint a mechanizmusaik nagy részét a való életből lesik el, ezért célszerű ezeket, mint leegyszerűsített "valóság szimulátorokat" használni. A kutatók jelentős sikereket értek el különböző táblajátékok (Sakk, Go), aréna játékok (LoL), illetve stratégiai játékok (Starcraft II) terén. Mindmáig azonban meglehetősen kevés kísérlet irányult az élethez talán legközelebb álló szerepjátékokon folytatott kísérletek terén.

A hallgató feladata egy olyan szerver program fejlesztése, amely képes egy RPG mechanizmusainak megvalósítására (a konkrét mechanizmusok nagyrészt a hallgatóra vannak bízva), illetve a játékossal (AI) történő kommunikációra. A szervernek kiterjeszthetőnek kell lennie több játékos párhuzamos kiszolgálására, hogy a későbbiekben kooperatív és kompetitív szituációk is kezelhetőek legyenek.

A téma következő félévekben folytatható, ebben az esetben már konkrét mesterséges intelligencia fejlesztése lesz a feladat.

A jelentkezéshez a következők szükségesek:
  • Jó angol nyelvtudás
  • Programozási tudás
  • Nerd faktor :)
A téma szakdolgozatként/diplomatervként, illetve TDK dolgozatként folytatható.