Részecske-alapú folyadékszimuláció és -megjelenítés

Konzulens:
Dr. Szécsi László
Tárgy:
Önálló laboratórium 1 - Vizuális informatika főspecializáció, MSc Info.
Önálló laboratórium 2 - Vizuális informatika főspecializáció, MSc Info.
Hallgatói létszám:
2
Folytatás:
Szakdolgozat / Diplomaterv
Leírás:
Számítógépes játékokban nagy kihívást jelent a folyadékok mozgásának szimulációja, a felületek meghatározása, és azok valósághű megjelenítése.  Ennek a sokrétű feladatnak a részét képezi:
- a folyadék áramlásának SPH (Smoothed Particle Hydrdynamics) alapú szimulációja
- a képpontokban a felület elhelyezkedését befolyásoló folyadékrészecskék azonosítása
- sugárkövetés a látható felületi pont azonosítására
- a felületek árnyalása

Mindezeket valós időben csak a GPU segítségével lehet kiszámolni. Az önálló laboratórium feladat keretében egy Direct3D alapú, az áramlásszimulációt a GPU-n DirectCompute segítségével futtató, C++ nyelvű programot kell megtervezni és megvalósítani.