Elektronikus szervokormány stabilizáló szabályozójának tervezése (Thyssenkrupp)

Konzulens:
Dr. Kiss Bálint
Kölső konzuelns:
Dr. Vizer Dániel
External supervisor e-mail:
daniel.vizer@thyssenkrupp.com
Tárgy:
Önálló laboratórium 1 - Irányítórendszerek főspecializáció, MSc Vill.
Önálló laboratórium 2 - Irányítórendszerek főspecializáció, MSc Vill.
Önálló laboratórium 1 - Intelligens beágyazott mecha. rendsz. szakir., MSc Mecha.
Hallgatói létszám:
1
Folytatás:
Szakdolgozat / Diplomaterv
Leírás:
Manapság szinte minden modern autóban megtalálható az elektromos kormányrásegítő rendszer (EPAS – Electric Power Assisted Steering), mely segíti a vezetőt az autó irányításában biztosítva ezáltal a megfelelő vezetési élményt. A korábban elterjedten használt hidraulikus rendszerhez (HPAS – Hydraulic Power Assisted Steering) képest az elektromos rendszerekben a rásegítést egy villanymotor segítségével oldják meg, melynek nyomatéka tág határok között szabadon meghatározható. A villanymotor vezérlését végző ECU-n futó vezérlő SW révén a rásegítés mértéke könnyen szabályozható , így sokkal több és intelligensebb vezetőt segítő funkció valósítható meg. A Thyssenkrupp Component Technology Hungary által fejlesztett EPS rendszerekben  alkalmazunk ún. „boost-curve” rásegítés számítást, mely a klasszikus értelemben nem tartalmaz zárt körű szabályozást.

A klasszikus boost-curve rásegítést tartalmazó rendszerekben a stabilizálást sorban-kötött fázisformáló szűrőkkel oldják meg. Jelen diplomamunka a rendszer állapotteres leírásán alapuló LQ optimális stabilizáló szabályozó megvalósíthatósági tanulmányát, tervezését és implementálást foglalja magában.

A munkához a Thyssenkrupp Component Technology Hungary Kft. szakmai konzulenst, technikai hátteret és eszköztárat biztosít. A munkavégzés helye a cég budapesti telephelye. 

Tanulmányi előkövetelmények: szabályozástechnikai ismeret, MATLAB/Simulink ismerete.