Böngészőben játszható játékok fejlesztése WebGL-lel

Konzulens:
Dr. Szécsi László
Tárgy:
Önálló laboratórium - Szoftverfejlesztés és rendszertervezés specializáció, BSc Info.
Önálló laboratórium - Irányítórendszerek ágazat, BSc Vill.
Hallgatói létszám:
4
Folytatás:
Szakdolgozat / Diplomaterv
Leírás:
A WebGL alapú programok bármely modern böngészőben, minden platformon futnak, sőt, még a fejlesztéshez sem kell más, mint maga a böngésző. Így a számítógépes grafikai, GPU-programozási alapismeretekkel rendelkező fejlesztőnek nagyon könnyű ebben a környezetben kisebb programok, játékok fejlesztése. A hálózati kommunikációhoz, webkamerához való hozzáférés is megoldott.

A WebGL fejlesztés nyelve a JavaScript. Bár nagyon más a filozófiája, mint a C++nak, nem nehéz megtanulni, és bár könnyebb benne hibát csinálni, ezeket megtalálni sem nagyon nehéz. Egy kisebb játékhoz megfelelő programozói körültekintés mellett ideális a programnyelv.

A THREE.js egy komplett motor WebGL grafikához, de nagyon hasonló funkcionalitást akár önállóan is össze lehet állítani---ez egyéni döntés kérdése.

A megvalósított játék lehet körökre osztott, pl. logikai, táblás- vagy kártyajáték. Lehet valós idejű. Lehet több játékossal online játszható, de használhat AI-kat is. Fontos, hogy minden hallgató tűzzön ki valamiféle algoritmikus célt is a  elképzelt játékmechanizmus megvalósításhoz (útkeresés, labirintus- vagy városgenerálás, kártyjáték logikája, 2D fizika, hálózati szinkronizáció, webkamera bekapcsolása, stb.)