Fizikai alapú árnyalás valós időben

Konzulens:
Dr. Tóth Balázs György
Tárgy:
Önálló laboratórium 1 - Vizuális informatika főspecializáció, MSc Info.
Önálló laboratórium 2 - Vizuális informatika főspecializáció, MSc Info.
Önálló laboratórium - Szoftverfejlesztés és rendszertervezés specializáció, BSc Info.
Hallgatói létszám:
4
Folytatás:
Szakdolgozat / Diplomaterv
Leírás:
A valós idejű grafikában a fényterjedés fizikai alapú szimulációja mellett a fizikai alapokon tervezett anyagmodellek használata is hozzájárul a valósághűbb képalkotáshoz. Számos ilyen fizikai alapú anyagmodellek ismert a szakirodalomban, azonban a valós idejű, hardvertámogatott grafikában ezek használata még nem elterjedt. Az önálló laboratóriumi munka célja ilyen anyagmodelleket használó, kiváló minőségű képalkotást lehetővé tevő, de jó teljesítményű árnyalóprogramok megalkotása, és működésük demonstrációja.

Háttér:
- Fogalmak megismerése: luminancia, radiosity, albedo, ...
- Mikrofelületi (microfacet) BRDF-ek áttekintése, Cook-Torrance modell
- Különböző Distribution/Fresnel/Geometry képletek

Feladat: Tervezzen meg és implementáljon egy BRDF material / modell nézegető szoftvert OpenGL / DirectX környezetben, programozható shader-ekkel. Többfajta fizikai alapú BRDF-et ismerjen. A fény jöhessen analitikus fényforrásból, vagy pre-integrált HDR environment map-ből.