Procedurális textúra szerkesztő

Konzulens:
Dr. Magdics Milán
Tárgy:
Önálló laboratórium - Szoftverfejlesztés és rendszertervezés specializáció, BSc Info.
Önálló laboratórium 1 - Vizuális informatika főspecializáció, MSc Info.
Önálló laboratórium 2 - Vizuális informatika főspecializáció, MSc Info.
Hallgatói létszám:
1
Folytatás:
Szakdolgozat / Diplomaterv
Leírás:
A klasszikus számítógépes grafikában a textúrázás a felületek színénenek vagy a szín kiszámításához szükséges paraméterek képként („textúraként”) történő leírását jelenti. A textúrákat jellemzően valamilyen eszközzel, pl. képszerkesztő programmal rajzoljuk meg, ami bonyolultabb mintázatok esetén meglehetősen időigényes lehet. Ismétlődő vagy valamilyen szabályszerűséget mutató mintákat gyakran lényegesen könnyebb az ún. procedurális modellezési módszerek segítségével létrehozni, melyek a képeket valamilyen szabályok alapján, egy algoritmus segítségével állítják elő (aritmetikai/logikai operátorok, trigonometrikus függvények, zajgenerátorok, formális nyelvtanok stb.). A módszer kiterjeszthető három- vagy többdimenziós textúrákra is, melyek felhasználhatók geometriai modellezésre (pl. domborzatgenerálás), vagy akár időben animált szóró közegek (füst, felhők, tűz) modellezésére is.
 
A feladat két- illetve többdimenziós textúrák előállítására alkalmas procedurális modellező szoftver implementálása. Érdeklődés esetén a szerkesztőprogram a tanszéken fejlesztett valósidejű, GPU-alapú kompozitor szoftverbe is integrálható.