Számítógépes grafika

 

Hírek:

Üdvözöljük az új hallgatókat és a régi ismerősöket egyaránt.

Tematika:

A tárgy a vizuális számítástechnika (számítógépes grafika, gépi látás, virtuális valóság, játékfejlesztés) alapjait mutatja be. Az elméletet (projektív geometria, színtan, analitikus geometria, radiometria, kinetika/dinamika) rögtön gyakorlatba ültetve vezetjük be, implementációs platformként a C++ nyelvet, az OpenGL 3 - 4-es könyvtárat és a GLSL árnyalóprogramozási nyelvet használva. A tárgyat hallgató hallgatók megismerkedhetnek a 2D és 3D grafikus rendszerek felépítésével, az animáció és játékfejlesztés technikáival, a grafikus kártyák működésével és programozásával. A házi feladatokat elkészítő hallgatók pedig felfrissíthetik C++ programozási készségeiket is és igazán izgalmas alkalmazásokat készíthetnek (Ne állj ellen a kísértésnek, csak a saját programoddal játsszál!).

Házi feladatok, követelmények

2009. évi előadás videók

Feladatgyűjtemény a ZH felkészüléshez
 

Jegyzetek:

Szirmay-Kalos László, Antal György, Csonka Ferenc:
Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés 
ComputerBooks, 2003. Elektronikus változat

Szirmay-Kalos László:
Számítógépes grafika
ComputerBooks, 1999. Elektronikus változat
Szirmay-Kalos László, Szécsi László, Mateu Sbert:
GPU-Based Techniques for Global Illumination Effects
Morgan and Claypool Publishers, 2008.
 Iványi Antal (szerkesztő):
 Informatikai algoritmusok, Eötvös Kiadó, 2004. (Fejezet: Számítógépes grafika),
(Chapter: Computer Graphics )
 

The red book: OpenGL Programming Guide

David Wolff:
OpenGL 4.0 Shader Language Cookbook

OpenCV 2 CookBook