3D geometria rekonstrukciója neurális hálókkal
Konzulens:
Dr. Vaitkus Márton
Tárgy:
Önálló laboratórium 1 - Egészségügyi mérnök, MSc Eü.
Önálló laboratórium 2 - Egészségügyi mérnök, MSc Eü.
Önálló laboratórium 1 - Irányító és látórendszerek MSc. főspec.
Önálló laboratórium 1 - Vizuális informatika MSc. főspec.
Önálló laboratórium 2 - Irányító és látórendszerek MSc. főspec.
Önálló laboratórium 2 - Vizuális informatika MSc. főspec.
Önálló laboratórium - Szoftverfejlesztés és rendszertervezés specializáció, BSc Info.
Önálló laboratórium - Irányítórendszerek ágazat, BSc Vill.
Önálló laboratórium 2 - Egészségügyi mérnök, MSc Eü.
Önálló laboratórium 1 - Irányító és látórendszerek MSc. főspec.
Önálló laboratórium 1 - Vizuális informatika MSc. főspec.
Önálló laboratórium 2 - Irányító és látórendszerek MSc. főspec.
Önálló laboratórium 2 - Vizuális informatika MSc. főspec.
Önálló laboratórium - Szoftverfejlesztés és rendszertervezés specializáció, BSc Info.
Önálló laboratórium - Irányítórendszerek ágazat, BSc Vill.
Hallgatói létszám:
3
Folytatás:
Szakdolgozat / Diplomaterv
PhD
TDK dolgozat
PhD
TDK dolgozat
Leírás:
A neurális hálókat ma már elterjedten alkalmazzák nem képfeldolgozási feladatokra, de 3D felületek, vagy akár komplex 3D színterek rekonstrukciójára is. A 3D geometriát számos különböző módon lehet reprezentálni: implicit, vagy paraméteres felületként, vagy akár térfogati sűrűség mezőként. A lényeg, hogy bármilyen reprezentációt is használunk, a célunk egy skalár vagy vektor "mező" meghatározás pontfelhők, távolsági adatok, vagy akár képek/vidók alapján. Mély neurális hálózatokkal tetszőleges leképezést közelíteni lehet, így használatuk egyre nagyobb teret nyer ezen a területen is. [1]

Forrás: https://github.com/amosgropp/IGR

Egy másik lehetséges megközelítés, hogy egy felületet un. paraméteres alakban, azaz egy síkbeli tartomány f: (u,v) -> (x,y,z) leképezéseként definiálunk. Egy ilyen leképezés megadása és adatpontokra való illesztése is lehetséges neurális hálók segítségével. Egy objektum megadása általában több paraméteres felületdarabbal lehetséges és a különböző "patch"-ek közötti konzisztencia megőrzése ekkor egy további megoldandó probléma.
A napjainkban legnépszerűbb megközelítés egyfajta "inverz ray-marching/volume rendering" segítségével nem csak távolságmező, hanem akár egy komplett 3D színtér térfogati rekonstrukciójára is képes, akár szín- és anyag-jellemzőkkel együtt - ez a Neural Radiance Field (NeRF) [3], ami igen aktív kutatások tárgya [1][2] (ld. LINK) és már valós idejű, nagy méretű rekonstrukcióra is képes [4][5].
A hallgató feladatai:
1. Tanulmányozzon néhány (témavezető által, vagy akár szabadon választott) cikket a témában.
2. Implementáljon módszer(eke)t felületek rekonstrukciójára.
Irodalom:
[1] Xie et al: Neural Fields in Visual Computing and Beyond. 2021.
[2] Tewari et al.: Advances in Neural Rendering. 2021.
[3] Mildenhall et al. NeRF - Representing Scenes as Neural Radiance Fields for View Synthesis. ECCV 2020. https://www.matthewtancik.com/nerf
[4] Müller et al.: Instant Neural Graphics Primitives with a Multiresolution Hash Encoding. 2022.
[5] Tancik et al.: Block-NeRF - Scalable Large Scene Neural View Synthesis. 2022.
Előismeretek:
számítógépes grafika, 3D geometria, gépi tanulás