Internship
Cégeknek
Ha ön szakmai gyakorlati lehetőséget kínáló cég képviselője, akkor témajavaslatát külön lapon tudja beküldeni, amely jóváhagyás után a hallgatók számára megjelenik. Hallgatóink csak akkor teljesíthetik szakmai gyakorlatukat cégüknél, ha előtte karunkkal aláírásra kerül a „szakmai gyakorlati képzési feladatok ellátására” vonatkozó együttműködési megállapodás (minta). Ez korábban megtörténhetett más tanszék kezdeményezésre is, az érvényes együttműködési megállapodások listája megtekinthető. További tájékoztatás a kari honlapon.
Hallgatóknak
A szakmai gyakorlatokkal kapcsolatos általános tudnivalók tekintetében a kari honlap információi és a vonatkozó szabályzat irányadók. A szakmai gyakorlat bonyolításához a karon erre a célra rendszeresített űrlapokat kell használni, amelyek a szakmai gyakorlatokra vonatkozó szabályzatok (BSc, MSc) mellékletét képezik. A lebonyolítás menetét az alábbi ábra szemlélteti azon vállalatoknál, amelyekkel a karnak van együttműködési megállapodása.
A szakmai gyakorlatok minimális időtartamát a képzés szintje és a szak határozza meg:
Képzés | Minimális időtartam |
BSc, villamosmérnöki szak | 6 hét (240 munkaóra) |
BSc, mérnökinformatikus szak | 8 hét (320 munkaóra) |
MSc, villamosmérnöki szak | 4 hét (160 munkaóra) |
MSc, egészségügyi mérnöki szak | 4 hét (160 munkaóra) |
MSc, mérnökinformatikus szak | 6 hét (240 munkaóra) |
- Cég és feladat azonosítása: a tanszéki specializációk/ágazatok hallgatói számára azt tanácsoljuk, hogy tekintsék meg az alábbi listát, amely azokat a tanszéki profilba vágó cégeket és tanszéki kapcsolattartóikat sorolja fel, ahol hallgatóink szakmai gyakorlatukat korábban teljesítették. A vállalatok által elektronikusan felajánlott aktuális témákat a tanszéki honlapon, címtáras (eduID) belépés nyomán lehet megtekinteni. A szakmai gyakorlat feladatainak a hallgató specializációjához/ágazatához kötődnie kell. Ha ez nem teljesül, akkor a jelentkezés nem fogadható el. Fontos, hogy az adott cég dönt a hallgatók fogadásáról, a tanszék a kapcsolatfelvételben nyújt segítséget.
- Jelentkezési lap és Feladatlap leadása: A Jelentkezési lapot (Szakmai gyakorlat szabályzat 3. melléklete) és a Feladatlapot (Szakmai gyakorlat szabályzat 4. melléklete) kizárólag elektronikus formában kérjük leadni. A dokumentumokon szereplő aláírás csak akkor fogadható el, ha a kézzel, kék tollal aláírt nyomtatott dokumentumokat a hallgató digitálisan (szkennelve) tölti fel vagy a dokumentumokban hiteles digitális aláírás szerepel. Az elektronikus leadás a tanszéki honlapon lehetséges (belépés nyomán a Szakmai gyakorlat menüpont alatt). A jelentkezés elfogadása szintén az elektronikus felületen történik.
Legfontosabb tudnivalók:- A szakmai gyakorlat témájának címe: egy mondatos cím, ami nem túl általános, a feladatot pedig legjobban leírja. ("Webfejlesztés", "PLC programozás" jellegű címek nem elfogadhatóak!)
- A szakmai gyakorlat befejezési dátuma: Az itt megadott dátum csak céldátum, a gyakorlat során előforduló váratlan események módosíthatják. (A munkanaplóból a tényleges időszaknak egyértelműen ki kell derülnie!)
- A hiányos, hibásan kitöltött, rossz minőségű dokumentumokat elutasítjuk!
- Igazolólap, munkanapló és beszámoló leadása: Az igazolólapot, a munkanaplót (munkanapló sablon) és a szakmai beszámolót (beszámoló sablon) szintén elektronikus formában kérjük feltölteni. A dokumentumok leadási/feltöltési határideje a szorgalmi időszakban a gyakorlat befejezését követően 2 hét, de legfeljebb a pótlási hét közepe, nyári gyakorlat esetén pedig szeptember eleje. A leadott dokumentumok elfogadása az elektronikus felületen történik. A dokumentumokon szereplő aláírás ebben az esetben is csak akkor fogadható el, ha a kézzel, kék tollal aláírt nyomtatott dokumentumokat a hallgató digitálisan (szkennelve) tölti fel vagy a dokumentumokban hiteles digitális aláírás szerepel.
JELENTKEZÉSI IDŐSZAK A TAVASZI SZAKMAI GYAKORLATRA:
január 28. - február 28.
JELENTKEZÉSI IDŐSZAK A NYÁRI SZAKMAI GYAKORLATRA:
május 15. - június 30.
JELENTKEZÉSI IDŐSZAK AZ ŐSZI SZAKMAI GYAKORLATRA:
augusztus 28. - szeptember 30.
FONTOS:
- Szakmai gyakorlatra utólag jelentkezni (így a gyakorlat megkezdése után a jelentkezési és feladatlapot leadni) nem lehet. A gyakorlat csak elfogadott jelentkezéssel kezdhető meg.
- A gyakorlat teljesítése csak akkor fogadható el, ha az adminisztrációhoz szükséges valamennyi dokumentumot a hallgató elektronikusan, megfelelő minőségben leadta.
- A tanszék csak abban az esetben ad érdemi választ e-mailben, ha az a kari szabályzatokból nem derül ki.
További adminisztrációt igénylő esetek:
- Külföldi szakmai gyakorlat: a szabályzat 6. számú mellékletének kitöltése és a kari koordinátor (Dr. Blázovics László) számára történő elektronikus elküldése szükséges. Ennek jóváhagyása nyomán a fenti ügymenet követhető.
- Szakmai gyakorlat tanszéki/kari listán nem szereplő vállalatnál: a szabályzat 1. számú mellékletének kitöltése és a kari koordinátornak (Dr. Blázovics László) történő elküldése, illetve az együttműködési megállapodás megkötése szükséges. Jóváhagyás és a szerződés megkötése nyomán a fenti ügymenet követhető.
Amennyiben a kari tájékoztató vagy a fenti információk áttanulmányozása nyomán kérdése/megjegyzése van, a tanszéki szakmai gyakorlat koordinátort a szakmaigyakorlat@iit.bme.hu címen keresheti meg.
A tanszék szakmai gyakorlat tárgyainak Neptun kódja:
Képzés, specializáció/ágazat | Neptun kód |
Mérnökinformatikus BSc, Rendszertervezés specializáció Mérnökinformatikus BSc, Szoftverfejlesztés specializáció |
BMEVIIIAS00 |
Villamosmérnöki BSc, Beágyazott és irányítórendszerek specializáció Irányítórendszerek ágazat |
BMEVIIIAS01 |
Mérnökinformatikus MSc, Vizuális informatika főspecializáció Mérnökinformatikus MSc, Számítási felhők és párhuzamos rendszerek mellékspecializáció |
BMEVIIIMS00 |
Villamosmérnöki MSc, Irányítórendszerek főspecializáció Villamosmérnöki MSc, Intelligens robotok és járművek mellékspecializáció |
BMEVIIIMS01 |