Multibody járműmodell identifikációja (Thyssenkrupp)

Konzulens:
Dr. Kiss Bálint
Külső konzulens vagy kontakt:
Dr. Vizer Dániel
External supervisor e-mail:
daniel.vizer@thyssenkrupp.com
Tárgy:
Önálló laboratórium - Irányítórendszerek ágazat, BSc Vill.
Hallgatói létszám:
1
Folytatás:
Szakdolgozat / Diplomaterv
Leírás:

Manapság szinte minden modern autóban megtalálható az elektromos kormányrásegítő rendszer (EPAS – Electric Power Assisted Steering), mely segíti a vezetőt az autó irányításában biztosítva ezáltal a megfelelő vezetési élményt. A korábban elterjedten használt hidraulikus rendszerhez (HPAS – Hydraulic Power Assisted Steering) képest az elektromos rendszerekben a rásegítést egy villanymotor segítségével oldják meg, melynek nyomatéka tág határok között szabadon meghatározható. A villanymotor vezérlését végző ECU-n futó vezérlő SW révén a rásegítés mértéke könnyen szabályozható , így sokkal több és intelligensebb vezetőt segítő funkció valósítható meg.

A jármű mozgásának pontosabb leírásához komplexebb járműmodell, pl. multibody járműmodell szükséges. E komplexebb modell paraméterez is járművel mérések segítségével kell meghatározni, identifikálni, hogy egy konkrét jármű leírását megkapjuk. A feladat ezen identifikációs eljárás kidolgozása és analízise. Feladathoz tartozik annak megvizsgálása, hogy milyen mérésekből milyen paraméterek, milyen ’jósággal’ határozhatóak meg, illetve, hogy milyen identifikációs eljárás a legalkalmasabb a feladatra.

A munkához a Thyssenkrupp Component Technology Hungary Kft. szakmai konzulenst, technikai hátteret és eszköztárat biztosít. A munkavégzés helye a cég budapesti telephelye. A témára jelentkezhet B.Sc. mérnök informatikus/villamosmérnök, illetve mechatronikai mérnök hallgató vagy közlekedés mérnök.