Hibaterjedés vizsgálata kormányrásegítő rendszerben (Thyssenkrupp)
Önálló laboratórium - Irányítórendszerek ágazat, BSc Vill.
Manapság szinte minden modern autóban megtalálható az elektromos kormányrásegítő rendszer (EPAS – Electric Power Assisted Steering), mely segíti a vezetőt az autó irányításában biztosítva ezáltal a megfelelő vezetési élményt. A korábban elterjedten használt hidraulikus rendszerhez (HPAS – Hydraulic Power Assisted Steering) képest az elektromos rendszerekben a rásegítést egy villanymotor segítségével oldják meg, melynek nyomatéka tág határok között szabadon meghatározható. A villanymotor vezérlését végző ECU-n futó vezérlő SW révén a rásegítés mértéke könnyen szabályozható , így sokkal több és intelligensebb vezetőt segítő funkció valósítható meg.
A kormányrásegítő rendszer egy úgynevezett biztonságkritikus rendszer, aminél biztosítani kell, hogy annak a hibának a valószínűsége, amely súlyos sérüléshez vagy halálhoz vezethet, nagyon kicsi. Ennek megmutatásához a rendszerben keletkező hibák terjedésének analízise szükséges. A hallgató feladata a zárt szabályozási húrokban fellépő hibák (pl.: szenzor hibák, paraméter varianciák) tovaterjedésének és hatásának analízise. Ehhez Matlab/Simulink környezetben kell a rendszer modelljét hibalehetőségekkel kiegészíteni, majd a hibák terjedését és hatását, szimulációs és valószínűségszámítási eszközökkel analízálni.
A munkához a Thyssenkrupp Component Technology Hungary Kft. szakmai konzulenst, technikai hátteret és eszköztárat biztosít. A munkavégzés helye a cég budapesti telephelye. Tanulmányi előkövetelmények: szabályozástechnikai alapismeret, MATLAB/Simulink ismerete, valószínűségszámítási alapismeret.