3D karakterek animációja

Konzulens:
Dr. Vaitkus Márton
Tárgy:
Önálló laboratórium - Szoftverfejlesztés és rendszertervezés specializáció, BSc Info.
Önálló laboratórium - Irányítórendszerek ágazat, BSc Vill.
Önálló laboratórium 1 - Irányítórendszerek főspecializáció, MSc Vill.
Önálló laboratórium 2 - Irányítórendszerek főspecializáció, MSc Vill.
Önálló laboratórium 1 - Vizuális informatika főspecializáció, MSc Info.
Önálló laboratórium 2 - Vizuális informatika főspecializáció, MSc Info.
Önálló laboratórium 1 - Intelligens beágyazott mecha. rendsz. szakir., MSc Mecha.
Önálló laboratórium 1 - Egészségügyi mérnök, MSc Eü.
Önálló laboratórium 2 - Egészségügyi mérnök, MSc Eü.
Önálló laboratórium 1 - Vizuális informatika MSc. főspec.
Önálló laboratórium 2 - Vizuális informatika MSc. főspec.
Hallgatói létszám:
4
Folytatás:
Szakdolgozat / Diplomaterv
PhD
TDK dolgozat
Leírás:
A számítógépes játékokhoz vagy filmek speciális effektusaihoz a 3D karakterek animációja. Fontos megoldandó problémák a karakterek csontváz-alapú deformációja [1], az ún inverz kinematikai feladat megoldása [2], vagy az animáció példa-pózok útján történő megadása [3]. A karakter-animáció a számítógépes grafika egy igen aktívan kutatott területe - figyelemreméltó új irány pédául a görbeháló alapú animáció [4].


A hallgató feladatai:
1. Tanulmányozzon önállóan, vagy a mérésvezető segítségével megválasztott animációs módszereket.
2. Implementáljon 3D keretrendszert a különböző animációs módszerek összehasonlítására.

Ajánlott irodalom:
[1] Jacobson et al.: Skinning: Real-time Shape Deformation. SIGGRAPH 2014 Course. 
[2] Aristidou et al: Inverse Kinematics Techniques in Computer Graphics: A Survey. EuroGraphics 2018.
[3] Lewis J.P. Example-based Shape Deformation. SIGGRAPH 2014 Course.
[4] de Goes et al.: Character Articulation through Profile Curves. SIGGRAPH 2022