Position Based Fuild simulation
Önálló laboratórium 2 - Vizuális informatika MSc. főspec.
PhD
TDK dolgozat
A feladat célja egy Position Based Fluid (PBF) szimulációs módszer megvalósítása, amely részecskealapú megközelítéssel képes a folyadékok valószerű viselkedésének modellezésére. A PBF előnye, hogy stabil, valós idejű szimulációt biztosít, ezért különösen alkalmas interaktív alkalmazásokban (pl. játékokban, VR/AR rendszerekben).
Követelmények
-
Alapimplementáció
-
Részecskék reprezentációja és állapotváltozók (pozíció, sebesség, sűrűség, nyomás).
-
Szomszédsági keresés (grid vagy hash alapú megoldás).
-
Constraint-ek (sűrűség-megőrzés, távolsági feltételek) numerikus megoldása pozíciókorrekcióval.
-
Időintegráció (pl. semi-implicit Euler).
-
Egyszerű határfeltételek (pl. tartályfalak).
-
Vizualizáció (pl. pontfelhő vagy metaball rendering).
-
-
Dokumentáció és demonstráció
-
A szimuláció paramétereinek magyarázata (részecskeszám, időlépés, iterációk száma, simasági paraméterek).
-
Tesztesetek bemutatása (állóvíz, hullámzás, akadály körüli áramlás).
-
Továbbfejlesztési lehetőségek
A feladat során, illetve azt követően a következő bővítési irányok vizsgálhatók:
-
GPU-s gyorsítás (pl. CUDA, OpenCL) a nagy részecskeszám valós idejű kezelésére.
-
Gyors közelségi keresés fejlettebb adatszerkezetekkel (pl. uniform grid, kd-tree, spatial hashing).
-
Szilárd testek integrálása, kölcsönhatás szimulációja a folyadékkal.
-
Ruhák szimulációja, amelyek kölcsönhatásban állhatnak a folyadékkal.
-
Lágy testek modellezése (pl. zselészerű anyagok).
-
Porózus anyagok szimulációja, amelyek részben átengedik a folyadékot.
-
Kombinálás más módszerekkel (pl. SPH, grid-alapú megközelítések, FEM), a fizikai hűség növelése érdekében.