Position Based Fuild simulation

Konzulens:
Dr. Szécsi László
Tárgy:
Önálló laboratórium 1 - Vizuális informatika MSc. főspec.
Önálló laboratórium 2 - Vizuális informatika MSc. főspec.
Hallgatói létszám:
1
Folytatás:
Szakdolgozat / Diplomaterv
PhD
TDK dolgozat
Leírás:

A feladat célja egy Position Based Fluid (PBF) szimulációs módszer megvalósítása, amely részecskealapú megközelítéssel képes a folyadékok valószerű viselkedésének modellezésére. A PBF előnye, hogy stabil, valós idejű szimulációt biztosít, ezért különösen alkalmas interaktív alkalmazásokban (pl. játékokban, VR/AR rendszerekben).

Követelmények

  1. Alapimplementáció

    • Részecskék reprezentációja és állapotváltozók (pozíció, sebesség, sűrűség, nyomás).

    • Szomszédsági keresés (grid vagy hash alapú megoldás).

    • Constraint-ek (sűrűség-megőrzés, távolsági feltételek) numerikus megoldása pozíciókorrekcióval.

    • Időintegráció (pl. semi-implicit Euler).

    • Egyszerű határfeltételek (pl. tartályfalak).

    • Vizualizáció (pl. pontfelhő vagy metaball rendering).

  2. Dokumentáció és demonstráció

    • A szimuláció paramétereinek magyarázata (részecskeszám, időlépés, iterációk száma, simasági paraméterek).

    • Tesztesetek bemutatása (állóvíz, hullámzás, akadály körüli áramlás).

Továbbfejlesztési lehetőségek

A feladat során, illetve azt követően a következő bővítési irányok vizsgálhatók:

  • GPU-s gyorsítás (pl. CUDA, OpenCL) a nagy részecskeszám valós idejű kezelésére.

  • Gyors közelségi keresés fejlettebb adatszerkezetekkel (pl. uniform grid, kd-tree, spatial hashing).

  • Szilárd testek integrálása, kölcsönhatás szimulációja a folyadékkal.

  • Ruhák szimulációja, amelyek kölcsönhatásban állhatnak a folyadékkal.

  • Lágy testek modellezése (pl. zselészerű anyagok).

  • Porózus anyagok szimulációja, amelyek részben átengedik a folyadékot.

  • Kombinálás más módszerekkel (pl. SPH, grid-alapú megközelítések, FEM), a fizikai hűség növelése érdekében.