Eszköz fejlesztése procedurális környezetek szerkesztéséhez

Konzulens:
Dr. Szécsi László
Tárgy:
Önálló laboratórium 1 - Vizuális informatika MSc. főspec.
Önálló laboratórium 2 - Vizuális informatika MSc. főspec.
Hallgatói létszám:
1
Folytatás:
Szakdolgozat / Diplomaterv
PhD
TDK dolgozat
Leírás:

A feladat célja egy procedurális környezet-szerkesztő eszköz fejlesztése a Godot Engine számára, amely funkcionálisan az Unreal Engine hasonló eszközeihez közelít. Az eszköz lehetővé teszi dinamikus, paraméterezhető pályák és jelenetek létrehozását, melyek hatékonyan támogathatják játékfejlesztési folyamatokat, prototípus-készítést és tartalomgenerálást.

Követelmények

  1. Alapfunkcionalitás

    • Procedurális környezet generálása paraméterek (pl. domborzat, növényzet, épületelemek) alapján.

    • Felhasználói felület integrációja a Godot Editorba (dedikált panel, node-típus vagy plugin formájában).

    • Paraméterezhető generátorok (pl. zajfüggvényekkel vezérelt terep, objektumeloszlás szabályok).

    • Interaktív szerkesztési lehetőségek (pl. ecsetekkel történő festés a terepen, objektum-sűrűség kézi szabályozása).

    • Mentési és visszatöltési funkció a generált világokhoz.

  2. Dokumentáció és demonstráció

    • Az eszköz használatát bemutató dokumentáció és felhasználói útmutató.

    • Példa-projektek (pl. kis falu generálása, domborzat + növényzet kombináció, útvonalak automatikus elhelyezése).

Továbbfejlesztési lehetőségek

Az eszköz a későbbiekben bővíthető az alábbi irányokba:

  • Haladó zajfüggvények és fractalok (pl. Perlin, Simplex, Worley, ridged multifractal) a részletesebb környezetért.

  • Szimuláció-alapú elhelyezés (pl. vízfolyások erózió hatására, vegetáció elterjedése).

  • Procedurális épületgenerálás szabályrendszerek (L-systems, grammatikák) alapján.

  • AI-vezérelt tartalomgenerálás (pl. útvonalak és falvak automatikus elrendezése játéklogika alapján).

  • Integráció más eszközökkel (pl. Blender asset pipeline, külső zajgenerátorok).

  • Valós idejű szerkesztés játék közben (runtime procedurális világépítés).

  • Multiplayer-kompatibilitás: szinkronizált generáció több kliens között.