Eszköz fejlesztése procedurális környezetek szerkesztéséhez
Önálló laboratórium 2 - Vizuális informatika MSc. főspec.
PhD
TDK dolgozat
A feladat célja egy procedurális környezet-szerkesztő eszköz fejlesztése a Godot Engine számára, amely funkcionálisan az Unreal Engine hasonló eszközeihez közelít. Az eszköz lehetővé teszi dinamikus, paraméterezhető pályák és jelenetek létrehozását, melyek hatékonyan támogathatják játékfejlesztési folyamatokat, prototípus-készítést és tartalomgenerálást.
Követelmények
-
Alapfunkcionalitás
-
Procedurális környezet generálása paraméterek (pl. domborzat, növényzet, épületelemek) alapján.
-
Felhasználói felület integrációja a Godot Editorba (dedikált panel, node-típus vagy plugin formájában).
-
Paraméterezhető generátorok (pl. zajfüggvényekkel vezérelt terep, objektumeloszlás szabályok).
-
Interaktív szerkesztési lehetőségek (pl. ecsetekkel történő festés a terepen, objektum-sűrűség kézi szabályozása).
-
Mentési és visszatöltési funkció a generált világokhoz.
-
-
Dokumentáció és demonstráció
-
Az eszköz használatát bemutató dokumentáció és felhasználói útmutató.
-
Példa-projektek (pl. kis falu generálása, domborzat + növényzet kombináció, útvonalak automatikus elhelyezése).
-
Továbbfejlesztési lehetőségek
Az eszköz a későbbiekben bővíthető az alábbi irányokba:
-
Haladó zajfüggvények és fractalok (pl. Perlin, Simplex, Worley, ridged multifractal) a részletesebb környezetért.
-
Szimuláció-alapú elhelyezés (pl. vízfolyások erózió hatására, vegetáció elterjedése).
-
Procedurális épületgenerálás szabályrendszerek (L-systems, grammatikák) alapján.
-
AI-vezérelt tartalomgenerálás (pl. útvonalak és falvak automatikus elrendezése játéklogika alapján).
-
Integráció más eszközökkel (pl. Blender asset pipeline, külső zajgenerátorok).
-
Valós idejű szerkesztés játék közben (runtime procedurális világépítés).
-
Multiplayer-kompatibilitás: szinkronizált generáció több kliens között.