3D geometriai modellek metamorfózisa

Konzulens:
Dr. Csébfalvi Balázs
Tárgy:
Önálló laboratórium - Szoftverfejlesztés és rendszertervezés specializáció, BSc Info.
Önálló laboratórium 1 - Vizuális informatika főspecializáció, MSc Info.
Önálló laboratórium 2 - Vizuális informatika főspecializáció, MSc Info.
Hallgatói létszám:
2
Folytatás:
Szakdolgozat / Diplomaterv
PhD
TDK dolgozat
Leírás:
A feladat 3D geometriai modellek metamorfózisának (átváltozásának) hatékony, GPU alapú implementálása. A filmiparban gyakran használják ezt a módszert (például az egyik szereplő átváltozik szörnyeteggé, vagy higanyszerű folyadékká, amely később különféle alakokat ölt). A bemeneti geometriai modelleket távolságtranszformációval kell térfogati modellé konvertálni. Az interpolációt a diszkrét távolságtérképeken (distance map) elvégezve kapjuk az átmeneti állapotok térfogati modelljeit. Ezekből a masírozó kockák (marching cubes) algoritmussal lehet kinyerni a megfelelő geometriai modelleket. A hatékonyság érdekében mindhárom lépést célszerű GPU-n implementálni. A téma aktívan kutatott terület, így a PhD képzés keretein belül is folytatható.