Számítógépes grafika
Hírek:
Üdvözöljük az új hallgatókat és a régi ismerősöket egyaránt.Tematika:
A tárgy a vizuális számítástechnika (számítógépes grafika, gépi látás, virtuális valóság, játékfejlesztés) alapjait mutatja be. Az elméletet (projektív geometria, színtan, analitikus geometria, radiometria, kinetika/dinamika) rögtön gyakorlatba ültetve vezetjük be, implementációs platformként a C++ nyelvet, az OpenGL 3 - 4-es könyvtárat és a GLSL árnyalóprogramozási nyelvet használva. A tárgyat hallgató hallgatók megismerkedhetnek a 2D és 3D grafikus rendszerek felépítésével, az animáció és játékfejlesztés technikáival, a grafikus kártyák működésével és programozásával. A házi feladatokat elkészítő hallgatók pedig felfrissíthetik C++ programozási készségeiket is és igazán izgalmas alkalmazásokat készíthetnek (Ne állj ellen a kísértésnek, csak a saját programoddal játsszál!).
Feladatgyűjtemény a ZH felkészüléshez
Előadások (PPT, PDF, MP4, CPP): http://cg.iit.bme.hu/portal/szamitogepes-grafika
Jegyzetek:
Szirmay-Kalos László, Antal György, Csonka Ferenc: | |
Szirmay-Kalos László: Számítógépes grafika ComputerBooks, 1999. Elektronikus változat | |
Szirmay-Kalos László, Szécsi László, Mateu Sbert: GPU-Based Techniques for Global Illumination Effects Morgan and Claypool Publishers, 2008. | |